O Porto de Vilagarcía testa o correcto funcionamento dos seus plans de emerxencia mediante a realización dun simulacro

O Porto de Vilagarcía testa o correcto funcionamento dos seus plans de emerxencia mediante a realización dun simulacro

O suposto para resolver foi un incidente de contaminación mariña provocado por unha vertedura dunha substancia oleosa no peirao Comercial

O Porto de Vilagarcía foi escenario esta mañá da realización dun simulacro, o cal serviu para testar o correcto funcionamento dos seus plans de emerxencia. O exercicio implicou a activación do Plan Interior Marítimo (PIM) do Porto de Vilagarcía, para facer fronte a un incidente de contaminación marítima. 

O suposto abordado no simulacro foi unha vertedura accidental, cuxo orixe é unha operación rutineira de trasfega entre tanques a cal, por razóns que se descoñecen, ocasiona un derrame incontrolado no mar dunha substancia con propiedades de hidrocarburo, sen que o persoal a bordo do buque decátese diso. A patrulla da Policía Portuaria alertada polo forte cheiro a hidrocarburo observa unha apreciable mancha oleosa na dársena 3 do peirao Comercial, procedente do buque atracado no peirao Comercial Leste. 

A Policía Portuaria avisa de inmediato ao oficial do buque para que pare a operación de trasfega e comunica o suceso ao centro de Control de Emerxencias (CCE). A cantidade derramada ao mar estímase en 300 litros, aproximadamente, e a extensión da mancha, de entre 80 e 100 m2. 

Nese momento, tras unha avaliación preliminar da situación, o Xefe de Seguridade e Operacións Portuarias activa provisionalmente a FASE de emerxencia en SITUACIÓN 0 do Plan Interior Marítimo do porto de Vilagarcía. Infórmase á directora del puerto -que se despraza ata Centro de Control-, e á Capitanía Marítima. Actúa como coordinador das operacións o xefe de Seguridade de Operacións portuarias, o cal realiza un informe sobre contaminación mariña (informe POLREP).

Considerando o alcance do episodio de contaminación non se require a activación dun plan superior e procederase a actuar cos medios propios da Autoridade Portuaria, de acordo coas previsións do Plan Interior Marítimo. 

O operador de quenda no CCE seguindo as indicacións dos responsables de dirixir a emerxencia, é quen se encarga de efectuar as comunicacións (notificacións) ás administracións e organismos correspondentes segundo o protocolo establecido, facendo o propio Capitanía Marítima. No CCE constitúense o Comité Técnico Asesor, o Gabinete de Relacións Públicas e Grupo de apoio loxístico.

Desprázanse ata o lugar do incidente persoal da Policía Portuaria e dos distintos Grupos de Resposta e embarcacións de apoio para realizar os traballos de contención e recollida do derrame, empregado para iso o seguinte material, achegado pola Autoridade Portuaria. 


• 1 KIT de capacidade de absorción de 900 litros de combustibles. 
• 1 Carretel de barreira de augas exteriores con 250 m, cos seus equipos auxiliares. 
• 1 equipo de recollida de hidrocarburos (skimmer) cos seus elementos auxiliares. 
• tanque GRG. 
• contedor plástico para a recollida de residuos sólidos. 

A intervención dos equipos prolongouse durante aproximadamente 1 hora e 25 minutos, á finalización dos cales, a situación habíase resolvido. Unha vez recuperado o material derramado, retíranse todos os equipos da auga e procédese á súa limpeza e almacenamento. Nese momento, decrétase o Fin da emerxencia, finalizando o simulacro. 

Tras a conclusión do exercicio, mantívose unha reunión no Centro de Control do porto a fin de realizar unha valoración do mesmo e detectar, no seu caso, posibles áreas de mellora. 

Para este venres está prevista a realización dun segundo simulacro, no que se testará o Plan de Emerxencia Interior e Autoprotección (PEIA), sendo o suposto para abordar un incendio. 

Porto de Vilagarcía, 25 de outubro de 2022
 

Operativas en el muelle Comercial

O Porto de Vilagarcía pecha o mellor exercicio da súa historia e fixa un record de tráfico portuario ao mover 1.552.474 toneladas en 2023

Na comparación con 2022, o peche de 2023 amosa un aumento en total de tráfico portuario de aproximadamente 55.000 toneladas, o que equivale a un incremento porcentual do 3,6%. 

Vista del muelle Comercial desde O Centenario

O Porto supera os 1,5 millóns de toneladas e pechará o  ano cun novo récord de tráficos portuarios

Os bos resultados de decembro permitirán mellorar os registros de 2022

O Porto dá o seu visto e prace ao proxecto de Turismo de Galicia para a execución da mellora do Faro de Sálvora

Aprobouse tamén un proxecto para mellora das naves do Ramal que ten en concesión a Organización Empresarial Parquistas de Carril