A Autoridade Portuaria de Vilagarcía ten como un obxectivo irrenunciable a plena satisfacción dos seus usuarios a través da posta ao seu dispor de infraestruturas adaptadas ás necesidades actuais e a medio prazo dos seus clientes ou potenciais clientes, así como mediante a prestación de servizos áxiles, eficientes, sostibles e de calidade. Todo iso co obxectivo de alcanzar a excelencia no exercicio das competencias e o desenvolvemento das funcións que ten encomendadas. Os compromisos da Autoridade Portuaria neste ámbito están recollidos na súa Política de Calidade, Medio Ambiente e Prevención de Riscos Laborais.
Os esforzos realizados nestes ámbitos deron froitos como a obtención das certificacións UNE-EN- ISO 9001:2015, de xestión de calidade; UNE-EN- ISO 14001:2015, de xestión ambiental; e UNE-EN- ISO 45001:2018 de xestión da seguridade e saúde no traballo.
Certificacións ISO
A Norma ISO 9001 especifica os requisitos para un sistema de xestión da calidade, á vez que axuda a avaliar e mellorar a satisfacción dos usuarios e a establecer controis e medidas para a mellora continua.
A Norma ISO 14001 céntrase nos requisitos para un sistema de xestión ambiental a fin de que unha organización desenvolva e implemente unha política e uns obxectivos ambientais. A situación xeográfica da Autoridade Portuaria na Ría de Arousa e o feito de que comparta ámbito de influencia con outros sectores económicos como o turismo, a pesca ou o marisqueo fai que o porto vilagarcián outorgue especial importancia a esta certificación, que contribúe ao control e mellora da súa desempeño ambiental.
A nova ISO 45001 -sucesora do certificado OHSAS 18001- detalla os requisitos para un sistema de xestión da seguridade e saúde no traballo que permita desenvolver e implementar unha política e uns obxectivos acordes aos requisitos legais e que redunden positivamente non só na seguridade e saúde no traballo, senón tamén as condicións laborais do persoal, a participación dos empregados e a súa implicación nas melloras.
Certificación ISCC
La Autoridad Portuaria también cuenta con una verificación externa de su inventario de emisiones, no sólo en lo que se refiere a la propia organización, sino también de las empresas asentadas en el recinto portuario. La Autoridad Portuaria ha efectuado el cálculo de las emisiones del recinto portuario desde el año 2016 y para los alcances 1, 2 y 3.
- El alcance 1 hace referencia a las emisiones generadas de manera directa por la propia organización in situ (calefacción, combustibles…).
- El alcance 2 se refiere a las emisiones generadas por la producción de la energía eléctrica utilizada por la organización.
- El alcance 3 es el referido a otras emisiones indirectas, y en el caso del cálculo efectuado por la Autoridad Portuaria de Vilagarcía, se refiere principalmente a las emisiones realizadas por la comunidad portuaria en cuanto a su consumo energético en el recinto portuario (combustibles, calefacción, aire acondicionado, energía eléctrica…), así como el directamente asociado a las actividades logísticas y de transporte que se desarrollan en los terrenos del dominio público portuario y en las superficies de flotación bajo la competencia del puerto.
Ahora, este cálculo de emisiones ha sido verificado por un organismo independiente, lo que supone un acicate a la hora de seguir trabajando para la reducción de emisiones. El organismo que ha verificado las emisiones del puerto de Vilagarcía, ISCC, es uno de los sistemas líderes para sostenibilidad y emisión de gases de efecto invernadero. La Comisión Europea reconoció ISCC como uno de los primeros sistemas de certificación que cumplen con los requisitos de la Directiva sobre energías renovables (Renewable Energy Directive- RED) de la Unión Europea.
Además de realizar el cálculo de su huella de carbono, la Autoridad Portuaria también compensa sus emisiones como organización (alcances 1 y 2). La Huella Cero Emisiones significa que las emisiones directas generadas por la entidad son iguales a las evitadas con las acciones de compensación. La certificación supone el reconocimiento de la neutralidad climática de la Autoridad Portuaria de Vilagarcía.